Sytuacja na rynku
Rynek zdrowotny to bardzo szybko rozwijający się i perspektywistyczny obszar biznesowy. Trendy obserwowane obecnie to:
Zgodnie z danymi firmy PMR1: prywatna opieka zdrowotna w ramach produktów fee for service stanowiła na koniec 2016 roku 15,43 mld zł; z kolei wartość abonamentów medycznych to 3,62 mld zł, a wartość rynku prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych osiągnęła 0,55 mld zł.
Działalność Obszaru Zdrowie
Obszar Zdrowie zajmuje się:
1 Raport PMR „Rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce 2017” z sierpnia 2017.
W ramach obszaru Zdrowie oferowany jest szeroki wybór produktów zdrowotnych dostosowanych do segmentu i potrzeb klienta:
Segment klienta korporacyjnego (zdrowotne życiowe)
Sprzedaż ubezpieczeń grupowych na życie i zdrowie stanowi podstawę działalności biznesowej obszaru Zdrowie Grupy PZU. Oferta kierowana jest zarówno do klientów korporacyjnych, jak i segmentu MŚP oraz mikroprzedsiębiorstw. Pracodawcy mogą wykupić ubezpieczenie w modelu sponsorowanym bądź współfinansowanym lub wynegocjować ofertę grupową dla swoich pracowników.
Aby sprostać najwyższym wymaganiom klientów indywidualnych z segmentu VIP została wprowadzona niestandardowa oferta bazującą na synergii Grupy PZU. W jednej ofercie połączono ubezpieczenia ambulatoryjne, szpitalne, lekowe, podróżne i NNW oraz program lojalnościowy.
Segment ubezpieczenia masowe (zdrowotne majątkowe)
Klientom masowym nabywającym polisy majątkowe oferowane są dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne o charakterze asystenckim, zapewniające dostęp do określonych usług medycznych w razie wystąpienia zdarzenia w ramach polisy podstawowej.
Segment klienta indywidualnego (zdrowotne życiowe)
Klientom indywidualnym zapewniana jest ochrona zdrowotna w formie indywidualnej kontynuacji lub dodatku do ubezpieczenia na życie. Jako dodatek do ubezpieczenia na życie indywidualnie kontynuowanego oferowane są:
W ramach ubezpieczenia indywidualnego ochronnego oferowany jest dodatek:
Produkty pozaubezpieczeniowe
PZU Zdrowie jako operator medyczny oferuje usługi zdrowotne zarówno klientom indywidualnym korzystającym z placówek własnych, jak i korporacyjnym poszukującym alternatywy dla ubezpieczenia grupowego.
Osiągnięcia w Obszarze Zdrowie