Prezes i przewodniczący przedstawiają Państwu najważniejsze osiągnięcia roku. Czytając te listy, dowiesz się również, jakie były cele i założenia w tym roku.
w imieniu zarządów spółek Grupy PZU przekazuję na Państwa ręce sprawozdanie z działalności za 2017 rok. 2017 rok to wyjątkowo intensywny okres dla rynków finansowych. Uwaga inwestorów była skupiona na bankach centralnych, które utrzymywały akomodacyjną politykę monetarną w warunkach słabej inflacji. W połączeniu z umiarkowanym ryzykiem geopolitycznym, przyczyniało się to do wzrostu wszystkich klas aktywów na rynkach światowych.
Zobacz więcejRok 2017 to okres ambitnych projektów realizowanych przez Grupę PZU, której siła oddziaływania jako narodowego czempiona nabiera coraz większego znaczenia. Dynamiczny wzrost wyników Grupy, zanotowany w 2017 roku, przynosi zyski akcjonariuszom, przyczyniając się także do rozwoju innych gałęzi polskiej gospodarki, takich jak m.in. finanse, handel, naprawa pojazdów, nieruchomości czy logistyka.
Zobacz więcejSprawdź naszą interaktywną mapę!
Dowiedz się, na których rynkach jesteśmy obecni w Europie.
Jesteśmy liderami nie tylko w Polsce!
Każdy zintegrowany raport powinien zawierać model tworzenia wartości.
Zobacz nasz Model Kreowania Wartości, aby zrozumieć, w jaki sposób PZU kreuję trwałe wartości.
Ochrona zdrowotna - oferowanie ubezpieczeń zdrowotnych i usług opieki medycznej, profilaktyka, prewencja, promowanie zdrowego stylu życia
Ochrona bezpieczeństwa finansowego – pomnażanie oszczędności, programy budowania kapitału
Prowadzenie czynności bankowych w tym przyjmowanie depozytów, udzielanie kredytów i pożyczek, prowadzenie rachunków bankowych, przeprowadzanie rozliczeń pieniężnych i świadczenie usług płatniczych
Produkty i usługi dostępne dla klienta zawsze i wszędzie, gdzie sobie tego życzy
Dostęp do ogromnych zbiorów danych, umiejętność ich błyskawicznej analizy i wykorzystania
Metody oceny ryzyka i taryfikacji, marketing i prewencja uproszczenie procesów
Ochrona przed skutkami zdarzeń losowych – wycena ryzyka, kalkulacja i inwestowanie składek, wypłata odszkodowań
Środki akcjonariuszy, kapitały własne, kapitały obce
Pracownicy, agenci i pośrednicy, ich kompetencje, wiedza, umiejętności, wartości i postawy
Procesy, procedury, mechanizmy i struktury, a także infrastruktura i systemy IT umożliwiające efektywne funkcjonowanie grupy
Inwestycje w nowe rozwiązania i innowacje, umożliwiające rozwój, a także wiedza organizacji, doświadczenie, wykorzystywane technologie
Reputacja, relacje i współpraca z klientami, społecznościami i innymi interesariuszami
Zasoby naturalne odnawialne i nieodnawialne, użytkowane w działalności (zużycie):
Ochrona zdrowotna - oferowanie ubezpieczeń zdrowotnych i usług opieki medycznej, profilaktyka, prewencja, promowanie zdrowego stylu życia
Ochrona bezpieczeństwa finansowego – pomnażanie oszczędności, programy budowania kapitału
Prowadzenie czynności bankowych w tym przyjmowanie depozytów, udzielanie kredytów i pożyczek, prowadzenie rachunków bankowych, przeprowadzanie rozliczeń pieniężnych i świadczenie usług płatniczych
Produkty i usługi dostępne dla klienta zawsze i wszędzie, gdzie sobie tego życzy
Dostęp do ogromnych zbiorów danych, umiejętność ich błyskawicznej analizy i wykorzystania
Metody oceny ryzyka i taryfikacji, marketing i prewencja uproszczenie procesów
Ochrona przed skutkami zdarzeń losowych – wycena ryzyka, kalkulacja i inwestowanie składek, wypłata odszkodowań
Na wykresach poniżej można zaobserwować potwierdzenie oświadczeń Prezesa Grupy PZU oraz Przewodniczącego Rady Nadzorczej, wskazujące na rekordowe wyniki za rok 2017.
Zobacz, jak udany był ten rok, ile udało nam się osiągnąć w porównaniu do ubiegłego roku!
Możesz także przeczytać komentarze naszego CFO i CEO PZU Życie.
Grupa PZU już drugi rok z rzędu zanotowała ponadprzeciętny dwucyfrowy (+13,0%) wzrost przypisu składki. Jednocześnie liczba czynnych polis w OC komunikacyjnym wzrosła o 0,2 mln do 9,1 mln. Pozytywnie do wyniku Grupy kontrybuował wynik inwestycyjny, który wzrósł o 52,4% do 1 855 mld zł (z wyłączeniem działalności bankowej), będący rezultatem m.in. znaczącej poprawy na portfelach akcyjnych, jak również pozyskania wysokomarżowych ekspozycji korporacyjnych...
Zgodnie z założeniami strategicznymi, wzrost wolumenów przypisu składki realizowany był w warunkach wysokiej dyscypliny kosztowej (wskaźnik kosztów administracyjnych segmentów ubezpieczeniowych w Polsce spadł o 1,1 p.p. r/r do 7,0%) oraz dbałości o jakość pozyskiwanych ryzyk do portfela. Wskaźnik COR zmalał o 5,6 p.p. r/r do 89,3%. W rezultacie skonsolidowany wynik Grupy wzrósł o 78,3% r/r do 4,2 mld zł. Tak dobra rentowność, przy mocno rosnącym portfelu, to potwierdzenie wysokiej sprawności operacyjnej i poprawy efektywności struktur zarządzania w zakresie wykorzystania skali biznesu.
Zobacz więcejObszar zdrowotny jest jedną z najszybciej rozwijających się linii biznesowych Grupy PZU. Tylko w 2017 roku przychody wzrosły o ponad 25% do 456 mln zł, a liczba klientów przekroczyła 1,5 mln. Poprawie uległa marża EBITDA, która wzrosła o 1 p.p. do 8,2%
Z optymizmem oceniamy osiągnięcie 1 miliarda przychodów w biznesie zdrowotnym w trakcie realizacji strategii #nowePZU dzięki wykorzystaniu pełnego potencjału bazy klientów Grupy PZU, rozwojowi produktów ubezpieczeniowo-zdrowotnych i aktywizacji sieci sprzedaży.
W długim terminie przewagę konkurencyjną będziemy budować w oparciu o nowoczesne procesy obsługi pacjenta, uwzględniające najlepsze praktyki rynkowe, innowacyjne rozwiązania technologiczne i medyczne oraz wysokie standardy jakości obsługi, w tym opiekę VIP. Kontynuowany będzie również rozwój sieci placówek własnych, m.in. poprzez projekty greenfield i M&A
Zobacz więcejChcemy podzielić się z Wami naszymi kluczowymi wskaźnikami społecznej odpowiedzialności biznesu.
To są nasze ambicje na 2020 rok, które zamierzamy zrealizować.
01.Obecność w indeksie giełdowym spółek odpowiedzialnych Respect Index
01.Obecność w indeksie na poziomie min. średnim dla branży
01.Wskaźnik NPS klienta detalicznego w ubezpieczeniach vs. konkurencja
02.Wskaźnik terminowości rozpatrywania reklamacji
01.>konkurencji
02.95% do 28 dni
01.Wskaźnik zaangażowania pracowników
02.Procent kobiet na stanowiskach kierowniczych
01.55%
02.min. 50%
01.Wdroż̇enie standardu Grupy „Zielone PZU”
01.Wdrożony w 100%
01.Ocena BION dla PZU i PZU życie
01.Poziom dobry
01.Zaangażowanie finansowe w działalność społeczną
01.>50 mln PLN rocznie
01.Odsetek dostawców przestrzegających "Kodeksu dobrych praktyk CSR Dostawców PZU"
01.90% umów zawiera zobowiązanie do przestrzegania „Kodeksu dobrych praktyk CSR Dostawców PZU”